onsdag 6 oktober 2010

Sytt grytlappar

Igår köpte jag garnet idag var det dags att nysta det. Bara att plocka fram garnvindan och nyst maskinen.

Här ser ni hur fina nystan blev med att nysta dom på nystmaskinen. Denna nystmaskinen fanns
förra omgången när stick vågen var på 80 talet. Nu vet jag inte om dom finns att få tag på. Kanske blocket eller Tradera.
Satt och sydd gryta lappar till min granne. Här letade jag fram dom i boken.
Så här såg dom ut färdig på tyget nu skall jag bara sy ihop dom.

Det sista jag gjord var att göra äpplemos mamma och pappa har varje år massor av äpplen så det blir allt att skala äpplen. Allt detta hände igår idag har vi målat på huset som vi gör varje höst. Christer var ledig exta för att måla.
Nu e det dags för middag. Christer och Fredrik skall i väg till innebandy träning. Jag skall slappa.
Sofia leker och pysslar. Just nu busar med en kompis.
Må gott denna Onsdag Kram Antonija

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar