onsdag 26 november 2014

Skolan

Först vill jag be om ursäkt för alla ni om ni är lärare. Behöver inte vara er jag menar. Men så här ser jag det. 

Jag tycker allt att vår skolan är mycket tråkig när dom inte vill ta något på allvar. Nu är det inte att mitt barn blir mobbad eller något utan detta med hjälpen av läxor och lektions arbete i skolan. 
Fast att man är där stup i kvarten så får man ingen hjälp. 

Jag tänker mycket på dom föräldrar som inte orkar eller kan ta tag i skolan. 
Det kan jag förstå jobbar man 100% och är ex ensamstående då skall allt omkring också skötas. Inte bara skolan. 

På vår skola så får dom en planering varje vecka och sen skall hinnas göras under vecka. Ungdomarna har arbeta pass men där skall alltid lärarna ha genomgång. Istället för att dom skall jobba med sin planering. Jag tycker att dom kan ha sin genomgång men inte en hel lektion 1,20. Där av har ungdomar alltid  läxor för att dom inte hinner. 

Jag undrar varför inte lärarna säger till eleverna att jobba på arbets passen. 
Ja man blir inte klok men förbannad så inni helvete. 

Nu har jag bestämt att jag vill att det skall gå bra för min och hennes kompis då jag kommer att hjälpa dom 2 ggr i veckan med skol arbete. 

MEN skall det vara så att JAG som mamma skall lära mina barn. ??????
Som att man inte har tillräckligt med egna jobbiga bekymmer. 

Sen måste jag verkligen lämna en stor kram till en utav lärarna på skolan att du är verkligen en stor pärla i mina ögon ich lyssnar. Men du är bara en utav alla på skolan. 

GRrrrrrrrrrrrrr

Hur har ni det????  Är det bara jag i hela Sverige ??  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar