lördag 5 februari 2011

Båtmässa och barbie kläder

Sen gjorde jag en broderad handduk till min Moster Vinka.
Japp hon heter Vinka. Men hon bor inte här.
Nu är den på väg till henne hoppas hon inte ser detta.
Alla ni som känner henne säg inget.......
Festblåsan i gult med päls nertill.

Den andra dressen som blev klar i
torsdags.

Igår så var jag och min man på vår årliga båtmässa tur.
Roligt som vanligt att mingla runt.
Vi hittade båten Bic som Fredrik fick låna i sommras
av Hans Wallen. Så vi får väl fjäska med Hans iår igen
att han skall få låna den igen för någon prov tur på
havet.
Man kan säga att båtarna är stora.

Här är en båt som både jag och min man blev förtjusta i fast vi vill
ha den i svart. det blev ingen bättre bild båtarna stog för trångt.

Se på denna härliga monter alla grejerna denna tjejen har
gjort är återvunnet. inte dåligt.
Kläderna har hon sytt.
Det var kul att mingla runt bland all press folk och det fina folket.
HAHAHA jag en vanlig svenk.
Ha nu en kanon lördag här blåser det som bara den.
Jag skall med Fredrik till tennisen och där efter skall
vi gå och se filmen Trassel.
Kram Antonija

6 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vilka båtar det finns men vilken frihet man har som ni som bor vid havet. Jag förstår att ni längtar till sommaren så ni kan ge er iväg igen
    //Cathrine

    SvaraRadera
  2. Nån båtmässa lär jag nog aldrig hamna på, fast man vet ju aldrig.
    Alltså vilka gulliga barby kläder du gör, den gula festklänningen är ju bara för underbar.
    Ha en trevlig dag och hoppas filmen är bra.

    SvaraRadera
  3. Båtmässan är som det första vårtecknet i Göteborg! Härligt, fast det är verkligen längesedan jag var där, i ett annat liv! :-)
    Verkligt fina Barbiekläder, tror du kunde sälja och få riktigt bra betalt!

    SvaraRadera
  4. En eka i en sjö, så långt är det bra för mig. (ler)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar gul klänning!! Ja det andra var också fint så klart men den gula.... Väldigt tjusig.

    Mässor är ju alltid roligt att gå på. Livar liksom upp i vardagen.

    Ha en fin helg!

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig på att virka! Hade faktiskt velat lära mig det och/eller att sticka. Sy överhuvudtaget hade vart en fördel..

    Sv: Jaa, jag har haft en ganska lång paus men jag hoppas att jag är tillbaka nu!

    SvaraRadera