onsdag 4 januari 2012

Storyn om skidorna och pjäxor.


Men hallo vad hände här då.
Vi köpte nya skidor och pjäxor till Fredrik förra
året och trodde att han skulle kunna ha det i år igen. Men när han provade
pjäxorna så
 - tån tar i där framme fick man höra. Jaha tänkte jag det var
bara att leta efter nya. Hittade ett par pjäxor i Falkenberg på blocket.
Men samma dag så var Christer här med en jacka som jag skulle
hjälpa han med knappar så frågade jag
- Du har inte ett par pjäxor över. Jo då ett par i Fredriks storlek.
Hade han hemma kunde inte bli bättre.
Japp tänkte jag nu e allt lungt Ha där fick Jag.  
Tror ni dom nya passade i skidorna.
Ne det var bara att försöka hitta nya skidor på blocket.
Men så lätt var inte det så det slutade med att vi köpte helt nya
på Intersport istället.
Här är dom .Fredrik blev väldigt stolt.


Köpte mina första tulpaner hem.


Sofia stolt med glass.


Om ni titta noga så ser ni 2 barn som leker med fyrverkerier.
Hmmmmm Jag menar vuxna.

Tingeling Antonija

5 kommentarer:

  1. Man har ju hört talas om att pojkar växer mycket under vissa år men jag var inte förberedd ändå när min pojke drog iväg! Köpte lagom långa byxor i september och i november flaggade de fritt över skorna...
    Synd att pjäxor och skidor inte passade ihop, fast Fredrik är väl nöjd förstås!

    SvaraRadera
  2. Det brukar vara lite krångligt med skidor och pjäxor att få dom att passa ihop. Det är klart mycket roligare att få nya. Det är vår när tulpanerna kommer!

    SvaraRadera
  3. Klart det är vuxna ser ju ja. Vilket krångel med skidor o pjäxor du fick. Men grabben blev ju nöjd i alla fall kan man tro. Glass mitt i vintern ja fryser. Tilda tomte är det något du syr ? Ha en underbar kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Oj oj vad barnen växer fort. Tur att allt ordnade sig.
    Måste nog köpa tulpaner till helgen (om jag nu har fått bort det mesta av julen). Blev frestad av din fina tulpanbukett.

    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Jag igen vill bara säga att en utmärkelse finns hos mig till dig ha en underbar söndag kram Beijan

    SvaraRadera