måndag 23 januari 2012

Snögubbe


Årets första snögubbe. sofia var fort ute för att
bygga en utav snö som hade kommit ner.
Så här fin blev den.



I lördags japp ni hörde rätt så putsade jag silver ljusstakarna
som jag tog fram. Den vänstra är putsad och inte den högra.
Hade inget annat för mej en lördag kväll.


Och så här fina blev dom med ljus som Tant Anita hade gjort.
Kan bara säga att nästa helg så skall vi ha folk hemma
var tvungen att ha en ledig helg det var skönt.

Annars har jag virkat på min virkade kofta. Nu virkar jag runt om
hela koftan. Det tar bara 1,5 timme med ett varv och tror ni inte att garnet
tog slut så jag fick sätta mej på bussen in till jobbet.
Okej ni får snart se den.
Ha nu en kanon vecka i detta hala vädret.
Kram Antonija

5 kommentarer:

  1. Häromdagen kunde jag inte komentera här. Till förra inlägget: Värstans vad du hinner! Det kanske beror på det vita vintet, själv dricker jag bara rött och hinner inte ens hälften på en dag, det beror absolut på vinet inte att jag är saktelig!
    Här har vi snö i massor och alldeles för kallt för att göra snögubbar, Sofias blev fin!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ljusstakar! Tråkigt när garnet tar slut innan man är klar. Tur att det fanns att hämta i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Vilken liten gullig snögubbe.
    Pusta silver, det var längesedan man gjorde sådant. Fina stakar och det blev väldigt fint när de putsats också.

    SvaraRadera
  4. Ååh vilken söt snögubbe.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med snögubbe. Tänkte gjort snölykta härom dagen...men då var det för kallt så ingen kramsnö...men det kommer kanske.

    Goa tisdagskramar från Maria ♥

    SvaraRadera